Stockolm Östra


Har ni sett Stockholm Östra?
Jag hade stora förhoppningar till den filmen, inte bara för att Persbrandt tillhör mina favoriter av skådespelare utan också för att den var guldbagge nominerad och hade visats på filmveckan i Venedig.
Alla filmer var uthyrda redan, min lördagskväll gick i stöpet. Killen i videotekets kassa var schysst och skulle lägga undan filmen så fort den kom in igen. På söndagen kunde jag äntligen sjunka ner i tv-soffan och gotta mig i kärleksdramat mella Persbrandt och Hjelje..... 
Jag hade inte inte väntat mig något nervkittlande precis i kategorin Drama men den var spännande på det sättet att man inte kunde vänta sig i förväg hur den skulle sluta och det var en annorlunda historia. Filmen sätter sig liksom i huvet på något underligt sätt, den berör....
Den kanske inte var så där överväldigande som jag väntat mig men visst, sevärd en tråkig söndagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback