Kallhål

Var kom kylan ifrån?? Imorse var det -27 i Sollefteå och bilen lät som en rostig, isig plåtburk när jag åkte iväg till jobbet och dörrarna var fastfrusna förstås....fick liksom stå och gunga med hela min kroppstyngd för att få upp dom! Nä fy tusan för vintern säger jag.
Jag är defenitivt ingen älskare av vintern. Jag tycker om årstider men snömängden behöver inte vara mer än ett puder på backen och absolut inga minusgrader....nä, sisådär nollgradigt är lagom!
Det är egentligen ganska märkligt att jag som nära nog är född på fjället där folk har fler skotrar än bilar inte uppskattar vintern mer än jag gör. Däremot ÄLSKAR jag havet, klippor och sandstränder, där känner jag lugn och harmoni. Jag är nog född och bosatt på fel ställe =)
Snart är det vår och vi går mot ljusare och bättre tider. Ingen är gladare än jag!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har flera tröjor på mig och ändå är det benkallt!!! =)

2012-02-03 @ 23:35:46
URL: http://camilladson.blogg.se/
Postat av: Renée

Kul att du har börjat blogga - har själv gjort det ett tag , men har på senare tid inte varit nån flitig bloggare, ska försöka komma igång igen... Blev så glad att läsa när du skriver om vintern för precis så känner jag å tyvärr bor jag ju kvar i eländet (-37 idag...) men jag har ingen förkärlek för vare sig skoteråkning skidor eller annat - åka pulka kan fortfarande vara kul ibland å att sitta ute å grilla en vacker vårdag men - That's it!!! Men av många får man ju kommentarer som - ja men du som e född så nära fjällen - åker du inte skoter? etc. Vill gärna flytta mot kusten å får väl göra det "när jag blir stor" - tyvärr ere ju ganska mycket vinter i hela Sverige nu mer så jag vet inte riktigt vart jag vill bo.

Kram till dig från din "gamla" klasskompis!

2012-02-04 @ 08:56:52
URL: http://mamasmusicplace.blogspot.com/
Postat av: Ullis

Jag har Kommit fram till samma sak!! när jag blir pensionär eller när ungarna e stor då blir det havet!!! Å man e uppvuxen i Föling?

2012-02-04 @ 11:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback